Et strejf af krydderi
Siden Toyota introducerede Aygo for første gang i 2005, har den ikke alene været Toyotas økonomisk mest tilgængelige bilmodel, men den har samtidig også markeret sig ved at fremstå både ungdommelig og sjov. Disse kvaliteter har blandt andet været med til at tiltrække nye, stilbevidste og også yngre købere, der er på udkig efter en mikrobil, som skiller sig ud fra mængden.
Det skabte stor opmærksomhed og begejstring over hele Europa, da Toyota i foråret løftede sløret for konceptudgaven, Aygo X Prologue, med en særlig chilirød lakering designet af Toyotas europæiske designcenter, ED2, i Nice på den franske riviera.
Det stod ret hurtigt klart, at netop farverne var et særligt vigtigt designelement. Den helt nye Aygo X bliver derfor også introduceret i forskellige, specielle, tofarvede lakeringer, der tager udgangspunkt i fire velkendte krydderier. Det skal være med til at give bilen endnu mere designmæssig kant og sørge for, at den skiller sig ud fra andre i klassen.
De fire krydderier, der er nøje udvalgt til den nye Aygo X, er kardemomme, chili, ingefær og enebær. Farverne har hver især deres individuelle karakteristika. Fælles for dem er, at de i kombination med det sorte tag og det sorte bagparti gør, at den nye Aygo X gør sig bemærket og har et dynamisk udtryk.
Det er ikke kun udvendigt, at de særlige farvemæssige ingredienser gør sig gældende. Indvendigt i kabinen vil man ligeledes opleve en farvemæssigt rød tråd, og de udvendige farver går igen flere steder – bl.a. på bilens instrumentpanel og i centerkonsollen. Sæderne gemmer desuden på diskret indsyede X-logoer, ligesom Aygo X navnet fremgår i begge forlygter.